در صورت روشن بودن لطفا ابتدا فیلترشکن خود را خاموش و سپس مراحل خرید را دنبال کنید
سبد خرید شما خالی است.
گالری تاج - خرید آنلاین طلا
تاج بلاگ

روز جهانی شکلات + 7 گلدن تیکت طلای تاج

۱۲ تیر ۱۴۰۳
به مناسبت روز جهانی شکلات؛
7 گلدن تیکت 30.000.000 ریالی
برای 7 نفر با خرید شکلات های قلبی تاج
    در این مطلب می‌خوانید:

روز جهانی شکلات چه روزی است؟

هر ساله 7 جولای به عنوان روز جهانی شکلات جشن گرفته می‌شود؛ چون در این روز و در سال ۱۵۵۰ میلادی، شکلات برای اولین بار وارد اروپا شد و از سال ۲۰۰۹ مردم این روز را به عنوان روز جهانی شکلات جشن می‌گیرند.

تاریخچه‌ی روز جهانی شکلات

قدمت شکلات به ۲۵۰۰ سال پیش برمی‌گردد و اولین افرادی که شکلات مایع را کشف کردند، آزتک‌ها بودند. آن‌ها جزو طرفداران پروپاقرص شکلات بودند؛ تا حدی که باور داشتند خدای خرد و منطق، شکلات را به آن‌ها ارزانی داشته است. به مرور زمان، آن‌ها از دانه‌های کاکائو به جای پول استفاده کردند. فرض کنید هنوز هم دانه‌ی کاکائو، واحد پول رایج ما بود! آن‌وقت برای خرید خانه یا خرید ماشین با یک گونی دانه کاکائو از این سر شهر به آن سر شهر می‌رفتیم!

جالب است بدانید که همه‌ی این ماجراها مربوط به شکلات تلخ است! یعنی قبل از این‌که به آن شکر اضافه شود. در واقع شکلات برای اولین بار در قرن ۱۶ میلادی و در اروپا شیرین شد. کارخانه‌های شکلات‌سازی از قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم فعالیت‌شان را شروع کردند. ۲۵ سال بعد اروپاییان موفق شدند شکلاتی با روکش کاراملی تولید کنند و برند نستله در میانه‌های قرن هجدهم به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان شکلات در جهان تبدیل شد. امروزه برندهای شناخته شده‌ی کیت کت، کافی میت، نسکافه و نسپرسو زیرمجموعه برند نستله هستند.

شکلات به قدری دوست داشتنی است که هر ساله رویدادهای شاد و هیجان‌انگیزی با محوریت شکلات در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.

حقایقی جذاب درباره شکلات

  • شکلات سفید، شکلات واقعی نیست و از کره کاکائو، وانیل و خامه درست شده است.
  • خوردن هر روزه شکلات تلخ، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به میزان یک سوم کاهش می‌دهد.
  • دوز کشنده‌ی شکلات برای انسان، حدود 10 کیلوگرم است.
  • سوئیسی‌ها بزرگترین مصرف کننده شکلات در جهان هستند؛ هر فرد سوئیسی سالانه حدود 9 کیلوگرم شکلات می‌خورد. این در حالی‌ست که یک فرد آمریکایی به طور متوسط ​​سالانه حدود 4.5 کیلو شکلات مصرف می‌کند.
  • در هر ثانیه 45 کیلو شکلات در آمریکا مصرف می‌شود.
  • 40٪ از همه شکلات‌های خورده شده در سراسر جهان، مربوط به اروپا است.
  • بیش از یک پنجم کل شکلات‌ها، بین ساعت 8 شب تا 12 شب خورده می‌شوند.
  • سالانه حدود 8000 محصول شکلاتی جدید در سطح جهان معرفی می‌شود.
  • شکلات تلخ بیش از 300 ماده شیمیایی مختلف از جمله مواد معدنی و ویتامین‌هایی مانند منیزیم، پتاسیم، آهن و کلسیم دارد.
  • یک فنجان کاکائو ساخته شده با پودر خالص کاکائو، دو برابر چای سبز، آنتی اکسیدان دارد و حاوی مسکن‌های طبیعی مثل دوپامین و سروتونین است که احساس خوشبختی را تقویت می‌کنند.
  • در سال ۲۰۱۵ هر ۲ و نیم ثانیه، یک شیشه نوتلا در یک جای دنیا به فروش ‌رفته‌است.

مراحل تولید شکلات

فرآیند تولید و فرآوری شکلات پیچیده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید؛ تهیه‌ی شکلات به همین سادگی‌ها نیست!

به طور متوسط برای تولید چهارصدگرم شکلات، چهارصد دانه‌ی کاکائو مصرف می‌شود و تقریبا یک سال زمان می‌برد تا یک درخت کاکائو، مقدار میوه‌ی لازم برای تولید ده قطعه شکلات تخته‌ای را تولید کند. از طرفی به دلیل حساس بودن درخت کاکائو، پرورش و نگهداری آن بسیار زمان‌بر و پر زحمت است.

البته احتمالا خبر جدیدی که درباره شکلات اخیرا منتشر شده را شنیده باشید که تا سال 2050 دیگر هیچ شکلاتی در جهان وجود نخواهد داشت و به مرور تا آن سال شکلات به یکی از گرون قیمت‌ترین کالاهای دنیا تبدیل خواهد شد. 

بسته بندی شکلات

با توجه به محبوبیت و اهمیت صنعت شکلات‌سازی در جهان، نحوه ارائه شکلات نیز بسیار اهمیت پیدا کرد؛ مخصوصا در مورد کشورهایی مثل آلمان، بلژیک و سوییس که بزرگترین صادرکنندگان شکلات هستند و بهترین شکلات‌های دنیا را دارند.

اگر دقت کرده باشید بهترین جعبه‌های شکلات نیز مربوط به همین کشورهاست، چون همواره در تلاشند تا نه تنها در طعم شکلات خلاقیت داشته باشند، بلکه بسته بندی‌های خلاقانه‌ای نیز برای شکلات‌های صادراتی‌شان ارائه کنند. در کشور ما ایران همشرکت هایی که اختصاصا روی تولید شکلات کار می‌کنند بسته بندی های جذابی را ارائه می‌کنند که هوس لذت خوردن تکه های شکلات را بیشتر کرده باشند. 

در این بین گروه طلای تاج نیز با توه به اینکه اغلب عزیزانی که از طلای تاج خرید می‌کنند بعضا خواستار این هستند تا کالای خریداری شده را هدیه دهند، نیاز دارند تا همراه آن، هدیه ای دیگر مانند شکلات را نیز کنار کالای لوکس خریداری شده قرار دهند تا بیشتر جنبه‌ی هدیه را پیدا کن. برای همین گروه طلای تاج هم این موضوع را مد نظر قرار داد و شکلات اختصاصی خود را تحت عنوان شکلات جادویی تاج آماده کرد تا همراهان تاج بتوانند از این گزینه برای هدیه دادن در کنار خرید طلا استفاده کنند و یک هدیه جذاب را تهیه کنند. 

شکلات جادویی تاج

رویداد طلای تاج به مناسبت روز جهانی شکلات

تاج به بسیاری از مناسبت ها اهمیت می‌دهد و یکی از این مناسبت ها، روز جهانی شکلات است.
به همین مناسبت گروه طلای تاج 30.000.000 ریال اعتبار خرید طلا هدیه می‌دهد. چطور؟!
از امروز تا انتهای تیر ماه فرصت دارید تا با خرید شکلات‌های قلبی تاج از تمام شعب و سایت تاج، شانس خود را برای دریافت هدیه 30.000.000 ریالی طلا امتحان کنید. ما 7 گلدن تیکت را شعب قرار داده‌ایم که شما در ازای خرید شکلات قلبی تاج ممکن است یکی از گلدن تیکت های تاج را درون جعبه شکلات پیدا کنید. اگر شانس با شما یار باشد و گلدن تیکت در جعبه شکلات شما باشد می‌تواند 30.000.000 ریال اعتبار هدیه برای خرید طلا از تاج دریافت کنید. 

امیدواریم که شما برنده‌ی یکی از گلدن تیکت‌های طلایی تاج باشید.
در سایت و شعب تاج منتظر حضورتان هستیم.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی «روز جهانی شکلات + 7 گلدن تیکت طلای تاج »
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این مطلب:
دیدگاه خود را بنویسید:
متن تصویر را وارد کنید: